2011年10月24日月曜日

能古島 Nokono Island in Fukuoka

先日の金曜日、中学のころからのお友達のお家へお泊りに行ってきました!彼女とは切っても切れない仲で、ちょうどその子が彼と同棲を始めたので、どんなマンションなのか見学ついでにお泊りまでしちゃいました!
お仕事で疲れてただろうに、夕飯にハンバーグを作ってくれ、彼もすっごく優しくて本当にステキなカップルでした☆
食後のデザートは私が阪急デパートで買った堂島ロール!ずーっと食べてみたくて、やっと並ばずに買うことが出来たのです!

クリームがトロトロで最高に美味しかったです!
そして次の日は友達カップルと初!能古島にフェリーで行ってきました!


シーズンでもあるコスモスが満開で生憎のお天気&寒かったけどと~っても綺麗でしたよ~!一面のコスモスが海に面していて特別な景色でした☆
その後、体を温めるためにカフェへ・・・
みんなでお抹茶を頂きました☆久しぶりに頂くお抹茶。実は祖母がお茶の先生をしているので懐かしい味でした♪
そして私たちは何をしたかというと~
そう!ろくろ体験!初めての経験で、土を触る瞬間何ともいえない感覚に陥ったのを今でも思い出します。たった15分で出来ちゃいましたが、その15分「無」というか何か「禅」と似たような感覚でした。そして出来上がったのが写真のもの。夏はお酒をギンギンに冷やして、冬はホットコーヒーやカプチーノなどを淹れたいですね♪いや~陶芸はまりそう~!!出来上がりは12月だそうです!

と、とっても充実した一日でした♪
本当に弾丸で行ったツアーだったけど、友達カップルにすっごく感謝しています!
また春先とかに行こうね~!




I had a really nice weekend with my friend and her boyfriend. They just started living together since April and I wanted to see their flat:) I stayed 1 night there and she cooked really nice dinner for me! I bought a really nice cake for dessert in Hankyu department store, called DOJIMA Roll which I always wanted to try and buy! They had always very long queue...but luckly they day I was there, there was no queue at all!!

Anyway, as you can see the photo, it was very nice..the cream was very soft and it is not too sweet. you should try!!

Next day, we had no plan but I wanted to see some nice autumn flower becuase I haven't been in autumn season for 8 years since I was in UK. So we decided to go to Nokono Island where is very near from mainland, just took about 10mins from Fukuoka mainland to Nokono by ferry.
Unfortunately, the weather wasn't very nice and it was very windy and cold but we could see the full of beautiful cosmoses! have a look the photo, they are facing to sea!! It was very special landscape.

We had a real proper green tea after that to make us warm. It was very nice..
As my grandmother is a teacher of tea ceremony. It reminds me of my grandmother's tea...


Oh we had a very exciting experience!! We tried pottery! I made a cup for beer and coffee. It was very interesting. The feeling to touch the mud was very weird..haha but I really liked it. It just took about 15 mins to make, during the 15mins I thought nothing. I was very focusing on making it. I felt like doing Zen..!

I had a really nice weekend and I want to thank my friend and her boyfriend!

If you come to Fukuoka, please go to Nokono Island! They have very nice flowers in each season and the food is very famous, especially I couldn't try this time when I was there, but it's very famous for Udon! It should be nice:)

0 件のコメント: